Ny kampanj om kollektivavtalade försäkringar

Kampanjen Intressant vetande är ett initiativ från AkademikerAlliansen, Kommunal Offentliganställdas Förhandlingsråd (OFR) och AFA Försäkring, och är en uppföljare på förra årets succékampanj. Filmen Inte sant vetande hade premiär den 3 juni och kampanjen gick då live.

Publicerad: Måndag 22 jul 2019

Senast uppdaterad: Måndag 22 jul 2019

Temat på årets kampanj är de myter och osanningar som tar upp onödigt mycket plats i våra hjärnor. Varför har vi bättre koll på fakta som inte ens stämmer än på något så viktigt som våra kollektivavtalade försäkringar? Vi har gjort en SIFO-undersökning och till exempel kommit fram till att 60% av svenskarna tror att morötter skulle förbättra mörkerseendet, trots att det bara är en myt. I jämförelse har bara 26% koll på sina kollektivavtalade försäkringar.

I kampanjen ingår det en film; Inte sant vetande – en film om allt osant vi vet och vad vi borde veta, samt sajten www.afaforsakring.se/intressantvetande

Kampanjen, som syftar till att öka kännedomen om kollektivavtalade försäkringar, hade premiär på YouTube den 3 juni, och kommer även att marknadsföras på Facebook, Instagram, Aftonbladet och Youtube. Den kommer att riktas mot kvinnor som arbetar inom kommuner och regioner – även om det självklart är många fler i Sverige som har kollektivavtalade försäkringar. 

Länk till filmen Inte sant vetande på YouTube: https://youtu.be/6zObJsjxtKw