Arbetsmiljö
Att du har en bra och fungerande arbetsmiljö är väldig viktig ur flera aspekter. ASI jobbar aktivt med frågan kring arbetsmiljö.
Publicerad: Torsdag 19 apr 2018
Senast uppdaterad: Torsdag 19 apr 2018
Att arbeta systematiskt med arbetsmiljön ska vara en naturlig del i den dagliga verksamheten i en organisation. Arbetsmiljön omfattar alla förhållanden på en arbetsplats, sociala, organisatoriska liksom fysiska förhållanden.
Arbetsgivaren och de anställda ska samarbeta för att skapa en god arbetsmiljö. Det är fastslaget i arbetsmiljölagen. Arbetsgivaren har huvudansvaret för arbetsmiljön. Skyddsombuden är arbetstagarnas valda ombud i arbetsmiljöfrågor, men har inget eget ansvar för arbetsmiljön.
En lista över vilka skyddsombud som finns representerade på företaget hittar du via denna sökväg (kopiera och klistra in i filhanteraren): \\ad101.siemens-energy.net\dfs101\File_SE\EMEA\EHS\Skyddsombud - Public\2. PTK-L
Ett grundpaket med viktiga föreskrifter från arbetsmiljöverket kan du hitta här