Årsmöte 2015

Den 26 mars höll Centrala Sacorådet årsmöte för verksamhetsåret 2015. Årsmötet som var välbesökt inleddes med ett kort föredrag av Serviceförvaltningens direktör Carina Tempel, följt av själva årsmötet och avtackning av avgående styrelseledamöter Lennart Andersson och Eva Larsson samt tidigare arbetsmiljösamordnaren Eva Hofvenstam. Kvällen avslutade med att Sacos ordförande Göran Arrius via videolänk tackade Malmö stads Sacoråd för ett gott lokalfackligt arbete (Foto: Karin Rogius).

Carina Tempel berättade om förvaltningens arbete med framtagande av vision och ledningsfilosofi. Carina berättade om hur samverkan är ett stöd i strategiskt arbete och hur en tidig dialog mellan arbetsgivare och arbetstagare är en styrka för att få alla med sig i en förändringsprocess.

Årsmötet valde följande personer till företrädare för 2015:

Ordförande: v. Attila Rostoványi (DIK)
1:e vice ordförande: Catharina Niwhede (LR)
2:e vice ordförande: Peter Björck (Sveriges Ingenjörer)Sekreterare: Katrin Skatt Gåvertsson (SSR)
Samordnare i arbetsmiljöfrågor: Anna Öjehagen (LR) Kassör: Lena Olsson (FSA)
Ordinarie styrelseledamöter: Kurt Westlund (Sv. Skolledarförb.), Stefana Nyberg (Sv A), Marie Holmberg (Jusek), Anna Tidman (SP), Sadyie Altundal (Na) och Maria Willén (Fysioterapeuterna)
Ersättare till ordinarie styrelseledamöter: Lina Svanbrink (DIK) Reine Hindberg (LR) Daniel Antonsson (Sv Ing), Britt-Marie Liljedahl (FSA) Birgitta Bengtsson (SSR), Jörgen Håkansson (Sv. Skolledarförb.), David Melander (Sv.A, )Olof Hammar (Jusek) och Elisabeth Anstey (SP)

Publicerad: 2015-03-30

Senast uppdaterad: 2015-03-30